Már az oldal létrejötte óta terveztünk hasonló hagyományokat folytatni, mint ahogy az Omsi+, így már akkor gondolkoztunk pár nevesebb illetve nem mindenki által ismert készítőkön, hogy elhívjuk hozzánk egy interjúra, hogy egy kicsit jobban megismerjétek a munkásságát.
Mióta foglalkozol az Omsival? Hogyan/mi által ismerted meg a szimulátort?
Sobol:
Ha jól rémlik, olyan 5-6 éve. Wujek Bohun lengyel youtuber készített egy videót az Omsi 2-ről, ami felkeltette a figyelmem. Ezt követően kipróbáltam én magam is a játékot, elkezdtem felfedezni a tengernyi sok kiegészítőt. Jobban szórakoztam vele, mint a többi buszszimulátorral, a játék lényege, azaz a buszvezetés sokkal élvezetesebb volt benne.
Bizonyára elég sok játékos hallott már a Neoman Overhaul projektedről, miként esett a választás ezekre a típusokra?
Sobol:
Az egész úgy kezdődött, hogy megpróbáltam faragni egy 3 ajtós verziót V3D Lion’s Cityjéből. Ekkor még meglehetősen kezdő voltam modolás terén, a Blendert se tudtam még annyira profin használni. Egy szép nap az jutott eszembe, hogy mi lenne ha kiadnám, és ezt végül meg is tettem. A közönségnek tetszett a munkám, Omsival is foglalkozó neves youtuberek videóiban is szerepelt, és meglehetősen jó kritikákat kapott. Egyébként a valóságban is érdekelnek a MAN Lion’s City autóbuszok, kiválónak, megbízhatónak tartom a típust.
Milyen nehézségekbe ütköztél a modellezés/scriptelés során, amik demotiválóak voltak?
Sobol:
A scriptelés a mai napig a legnehezebb dolog számomra. A helyzet az, hogy nem igazán tudom, hogyan kell jól scriptelni Omsi alá, kisebb módosításokat még meg tudok csinálni, de a bonyolultabb scriptek megírásához nem nagyon konyítok. Modellezés terén a külső elemek szoktak nehézséget okozni, az utastéri elemek (pl. ülések) modellezését jobban szeretem.
Szívesen dolgozol együtt más készítőkkel vagy inkább egyedül foglalkozol a projektjeiden?
Sobol:
Alapvetően egyedül szoktam dolgozni a projektjeimen, de szoktam tanácsot vagy segítséget kérni, ha elakadok. Számtalan ember segít nekem (pl. scriptelés terén), nélkülük nem tudnék ilyen jó munkát végezni.
Mit gondolsz a Patreon követőidről, úgy működik a rendszer ahogyan elképzelted? A Solbus-os eset után mit gondoltál a közösségről, megéri folytatni a Patreon rendszert?
Sobol:
A Patreon rendszert először tulajdonképpen csak ki szerettem volna próbálni, hogy működik-e. A dolog jobban sült el, mint amire számítottam. Sok embernek tetszett az ötlet, hogy a készítő támogatásáért cserébe részt vehetnek a projekt tesztelésében. A szivárogtatással kapcsolatban… Nos igen, ez egy általános probléma az Omsi közösségben. Néhányan szeretnek VIP/WIP projekteket kiszivárogtatni, ami enyhén fogalmazva kellemetlenül érinti a fejlesztőket. Személy szerint kedvelem azt a tipikus ,,wow” érzést egy projekt elérhetővé tétele után. Sajnos a szivárogtatással nem tudok sok mindent kezdeni, kénytelen vagyok bízni a követőimben, hogy nem küldik el a projektjeimet illetékteleneknek. Számomra megéri folytatni a Patreon rendszert amíg támogatnak az emberek illetve ameddig folytatom a projektjeimet.
Milyen terveid vannak a jövőre a modolást illetően? Van még olyan típus amit szívesen látnál a játékban, vagy te magad készítenél el?
Sobol:
A következő év valószínűleg a megjelenések éve lesz egy néhány projektem esetében. Szeretnék kiadni 2 Neoplan packot, az N40 illetve az N44 családot.
Ezt követően tervezem elkezdeni az O405-ös családot, amit elég sokan kértek már. Gondolkozom még a kicsit furcsa és futurisztikus Neoplan N80-as családon is. A NEOMAN Overhaul csomag is bővülni fog terveim szerint, a MEGA kategóriába tartozó buszokat szeretném februárban befejezni, és utána foglalkozni valamennyit a MAN midibuszokkal.
Hogyha felkeltette érdeklődésedet Sobol munkássága, csekkold le Facebook oldalát, és hogyha ezen felül szívesen támogatnád is, Patreon oldalát IDE kattintva érheted el.
Mindenkinek Kellemes ünnepeket és Boldog Új Évet kívánunk!